Suami Sayang tapi Tak Mahu Bersama

Suami sayang saya, Tetapi Tidak Mahu Bersama Saya Lagi - Tips dan Nasihat Yang Boleh Membantu


Saya mendengar masalah yang menggambarkan keadaan ini agak sedikit. Saya sering mendengar perkara-perkara seperti:
 "suami saya mengatakan dengan tegas bahawa dia masih mencintai saya, tetapi tidak merasakan bahawa dia boleh bersama dengan saya sekarang, dia berkata dia memerlukan ruang dan beberapa waktu lagi untuk memutuskan di mana dia mahu pergi ...dengan ini. merasakan bahawa dia perlu bersendirian untuk seketika, saya tak faham, kenapa dia boleh mencintai seseorang tetapi kemudian meragui bahawa anda mahu berkahwin dengan mereka? "

Ini boleh menjadi persoalan yang sangat sukar untuk isteri memahami otaknya. Biasanya, dalam fikiran kita, jika kita mencintai seseorang dan perkara-perkara tidak hancur di sekeliling kita, tiada apa yang perlu diubah. Persamaan ringkas kepada kami. Kami saling mencintai. Kami membuat komitmen. Akhir cerita. Dan kita tidak faham mengapa suami kita tidak melihatnya dengan cara yang sama.

Sebenarnya, adalah mustahil untuk 100% memahami atau merangkul proses pemikiran orang lain - terutamanya apabila anda tidak berkongsinya. Terdapat sangat sedikit yang boleh anda lakukan untuk mengawal atau mengubahnya. Walau bagaimanapun, terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan mengenai keadaan di tangan. Dan, perkara yang boleh anda lakukan mungkin bukan apa yang anda cenderung atau ingin lakukan. Saya akan membincangkan bagaimana memahami dan menangani keadaan ini dalam artikel berikut.

Menerima Apa Yang Dia Berikan Dengan Nilai Dan Berfokus Pada Mengubah Persepsi-Nya Sebaliknya Daripada Mengubah Kata-Nya: Kesilapan awal yang paling besar yang saya dapati orang membuat ialah mereka memberi tumpuan kepada semantik. Saya sering mendengar isteri yang tinggal di tempat seperti "bagaimana dia boleh mencintai saya tetapi tidak jatuh cinta dengan saya ?," atau "bagaimana dia tidak mahu berkahwin dengan saya ketika dia bersumpah bahawa dia masih merasakan yang sama?"

Sebenarnya, anda mungkin tidak akan mendapat jawapan yang memuaskan terhadap soalan-soalan ini. Malah, jawapan percubaannya mungkin membingungkan anda, atau marah anda, atau menyakitkan anda. Perkara yang terbaik untuk dilakukan, pada pandangan saya, adalah menerima apa yang dikatakannya sebagai fakta. Dia mungkin keliru, memproyeksikan isu-isu sendiri kepada anda dan perkahwinan, atau hanya keluar dan keluar salah. Tetapi, dia mungkin tidak akan mengubah fikirannya kerana anda berdebat dengannya atau menunjukkan kelemahan dalam pemikirannya.

Ramai isteri akan mengadakan kempen untuk bercakap dengannya (atau bersalah kepadanya). Apa yang mereka tidak sedar adalah bahawa mereka benar-benar melemahkan kedudukan mereka. Kerana berfikir mengenainya selama satu minit. Apa yang anda mahukan jika suami anda memutuskan dua perkara. Anda mahu dia meneruskan dengan pemikirannya bahawa dia mencintai anda, tetapi anda mahu dia mengambilnya lebih jauh dan memutuskan bahawa dia mahu bersama anda dan komited kepada anda 100%.

Bagaimana mungkin ini jika dia tetap sambil menyeret kakinya, mengintai, dan memandang tingkap dengan mata rindu? Sekiranya anda melakukan semua yang salah, tetapi teruskan dia dengan anda di bawah tekanan, maka benar-benar, semua yang anda lakukan adalah membeli sedikit masa berkualiti rendah. Kerana akhirnya, dia akan mahu berpisah lagi. Dan, apabila dia melakukannya, ia akan menjadi lebih sukar untuk anda, jika tidak mustahil, untuk menguasai semua ini kembali.

Apa yang anda mahu lakukan hanyalah mengubah persepsi beliau. Kerana sekarang, dia mungkin berfikir bahawa ya, dia mencintai anda, tetapi dia tidak suka berkahwin dengan anda. Dia mungkin mengesyaki bahawa hidupnya akan menjadi lebih baik, atas sebab apa pun, jika dia bersendirian. Itulah sebabnya dia mahu menguji teorinya. Tidak, saya bukan seorang lelaki, tetapi saya cukup mendengar dari mereka bahawa saya cukup tahu berapa ramai daripada mereka berfikir dalam situasi ini.

Apa yang ada di antara dia dan dia tinggal adalah persepsi, bukan perasaannya. Itulah sebabnya anda mesti mengambil perasaan pada nilai muka dan meletakkan usaha anda pada persepsi.

Mengubah Apa Suami Anda Berfikir Dengan Cara yang Tulen Jadi Dia Ingin Tetap Dalam Perkahwinan: Sebaiknya konsep ini diterangkan, banyak isteri memahami secara intuitif ini. Bagaimanapun, sukar bagi mereka untuk memeluknya atau mencubanya kerana merasa sangat berisiko. Sekiranya anda tidak melawan kehendaknya untuk mencuba sendiri atau mempunyai ruang, bagaimana jika ini menjadi perkara yang kekal? Bagaimana jika dia melihat bahawa dia suka berada bersama anda?

Nah, saya rasa ini mungkin. Tetapi, anda akan menangani persepsi yang kami bincangkan. Dan, pada pendapat saya, inilah satu-satunya pilihan yang membolehkan anda tahu bahawa dia telah datang kepada keputusan ini sendiri dan benar-benar pasti mengenainya. Anda mahu dia hadir, bersemangat, dan tanpa keraguan. Inilah cara untuk melakukannya.

Sekali ramai wanita sedar ini, mereka akan tergoda untuk mandi suami mereka dengan kasih sayang, perhatian, dan ceramah gembira. Malangnya, ini sering berlaku kerana kedua-dua palsu dan terlalu lewat. Anda mahu bertindak sedemikian rupa yang akan dipercayai. Dan, anda mahu memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang mampan. Anda benar-benar mahu menahan memujuknya dengan sesuatu yang anda tidak dapat mengekalkan kerana di jalan dia berpotensi merasakan dia dijadikan beberapa janji palsu dan, sekali lagi, ia akan menjadi lebih sukar untuk memerintah semua ini kembali apabila dia tergoda untuk menyimpang dari padanya

Dapatkan Tips Menanggani Suami Bermasalah. klik sini

Catatan Popular